domingo, 7 de febrero de 2016

PEDRA DE TARTERA, de Maria Barbal

Després de  molt de temps sense publicar al blog, tornem amb moltes ganes! 


FITXA TÈCNICA

Títol: Pedra de Tartera
Autor/a: Maria Barbal
Núm. de pàgines: 160
Editorial: Columna
Preu: 21.40



SINÒPSIS
30è aniversari de Pedra de tartera, un clàssic de la nostra literatura, amb una edició reescrita per l'autora. He intentat portar a terme una acció difícil, reescriure una novel·la que ha tingut una gran acceptació des del seu naixement, que ha obtingut més de quinze traduccions a altres llengües i que tenia l'aire d'est ar closa. Ho he fet a plena consciència, tan sols perquè estava convençuda que era possible millorar-la. He respectat l'escriptora que vaig ser, sense renunciar a l'experiència posterior, de quasi trenta anys. El llibre va acompanyat amb un volum que conté 50 escrits de lectors de tota mena (Xavier Albertí,Jaume Cela, Jaume Cabré, Àurea Márquez, Benet i Jornet, Terricabras, Villaró...): personatges delmón de la cultura (escriptors, actors, il·lustradors, gent de cinema, cantants, etc.), de l'acadèmia(universitats), traductors de l'obra i amics de l'autora, que reflecteixen les seves experiències lectores.



OPINIÓ

Fa anys que sento molt bones crítiques de la primera obra que va escriure Maria Barbal. He de dir que jo vaig conèixer la seva obra llegint Emma (basada en fets reals) i que em va captivar. 
Aquest Nadal em van regalar Pedra de Tartera, la primera obra d'aquesta autora (ja fa trenta anys que la va escriure) i sincerament, penso que és excepcional. Des que vaig començar a llegir la primera pàgina em vaig deixar portar per les paraules i frases que l'autora a través de Conxa, la protagonista, utilitza per fer-nos conèixer tota la trajectòria d'aquesta dona (alegries, pors, sentiments , esperances...) 
També se'ns descriu les dificultats que van patir els habitants dels pobles d'alta muntanya , a principis del segle XX. 

  L'heu llegit? 


PUNTUACIÓ



Espero els vostres comentaris!

Fins aviat,
Olga

No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡Muchas gracias por tu comentario!
Pero recuerda, sé respetuoso y educado. Porfavor nada de SPAM.

Tu opinión nos importa mucho :)